Friday, January 21, 2011

My side of discovery: LANGSUYR (formerly known as LANGSUIR) - Part III

Lama sikit tergendala, lepas present KPI semalam, ada la masa sikit untuk rehatkan fikiran.

Lepas "Occultus Mysticism" re-released oleh EGP, aku memang tak dapat bagi bantuan dari segi jualan, just tolong jual kat matrik dulu, tapi sikit je sebab Azli EGP yang buat semua.

Ada jugak dapat berita dari Lan mengenai perihal royalti/pembayaran. Aku memang tak tau total sale untuk demo ni, dan aku mintak Lan berurusan dengan Azli secara direct. Aku pun sampai turun Ipoh (dari Kuala Nerang) sekali, lepak rumah Lan dan bincang pasal-pasal metal, including pasal EGP punya re-release. Aku faham condition band yang nak tau hasil jualan re-release.

So, jalan terbaik, aku hubungi jugak Azli untuk dia explain kat Langsuir sendiri. Aku tak dapat tolong mana-mana pihak, part utara might be very furious, part timur was cloudy during that time.

Last aku jumpa Lan dan berbicara tentang $$ ialah waktu gig "Penjelmaan Sang Sarmukh" somewhere in 2/12/1995. Sam ada masa tu, bassist untuk Voci yang turut perform. Dan sebenarnya, aku memang segan dah nak explain kat diorang. Aku nampak Sam Bentara versi slim.. haha.. Scanner takde, aku shoot je dari album gambor nih..



So, the ding dong went on and on. Dan aku dah tak reti nak masuk campur. Just hoping both sides settle dengan baik waktu tu. Dan aku sedar, time tu, EGP dah mula dapat nama buruk sikit demi sikit. Basically, au cuma dapat advice Azli sikit demi sikit.

That was the storm.. Rasanya dah betul kot apa penjelasan aku ni..


Tu aje untuk hari ni sebab aku ada keje...

No comments:

Post a Comment