Monday, April 4, 2011

Cikgu ambil nyawa

"Metro Ahad semalam melaporkan Saiful Syazani dibelasah dengan kejam oleh gurunya yang juga warden asrama dalam keadaan kedua-dua tangannya terikat pada tingkap asrama sehingga menyebabkan mangsa koma dalam kejadian pada kira-kira jam 7 malam, Khamis lalu."

read on: harian metro

Al-Fatihah untuk arwah murid yang baru berumur 7 tahun.
Personally, aku rasa budak umur 7 tahun ni bukannya pandai sangat nak mencuri
Masa aku 7 tahun, pernah aku pegi kedai tengok takde orang jaga.
Takde terniat nak mencuri pulak walaupun line clear gila..
The point is, 7 years old is still corn year (setahun jagung).
Tak perlu nak mengajar sampai membelasah gitu.

Bagi mereka yang separuh kehidupan belajar di asrama,
mungkin anda pernah merasa bagaimana di belasah, kekadang tanpa ada sebab munasabah.
Tumbuk, cedok, sparring, rumble, semua dah merasa.

Tapi semua tu dari senior, dari guru?
Hanya pelempang paling kuat aku pernah merasa (di samping kena mencangkung ramai-ramai depan pusat sumber).. Itu semua pengajaran pada aku..

Kes ini mem"psycho"kan aku utk hantar anak ke boarding school..

5 comments:

  1. personally aku rasa umur 7 tahun tu mentah sangat...biar la budak tu enjoy kehidupan budak dia...tak setuju aku kecik2 dah hantar asrama...

    aku rasa umur camgitu masih tanggungjawap makbapak untuk pantau...bukannya warden asrama...

    ReplyDelete
  2. harap cikgu sial tu dapat hukuman setimpal.. jgn terlepas camtu jer.. Al-Fatihah bt Arwah...

    ReplyDelete
  3. duk di asrama ni bkn saje stakat tension ngan ragam2 senior mmbuli, tp warden/guru juga kadang2 wt perangai juga kerna warden/guru smase sy duk d asrama dlu juga sbegitu..dok lepas tension kt student..

    Al-Fatihah bt Arwah...

    mntak2 hukuman stimpal diberi kpd guru yg berperangai sprti binatang tu..

    ReplyDelete