Thursday, November 17, 2011

Penggunaan perisian open-source

Saya bukanlah seorang tech-geek.
Tapi perasaan ingin mencuba tetap ada.

Cuma sejak mempunyai anak yang ramai, masa untuk saya betul explore software amat terhad. Dulu pernah cuba software music. Mungkin bakat tak ke mana, jadi bila Drumkits From H*ll tak dapat hasilkan sesuatu, saya terus give-up.

Baru-baru ini mencuba Audacity untuk convert beberapa lagu analog. Masih susah untuk menggunakan Audacity, tapi kena terus mencuba! Saya juga sedang menunggu kebenaran Dr. Ben untuk share link hasil conversion tersebut.

Bercakap tentang open-source, saya juga masih dalam peringkat percubaan untuk uBuntu, Joomla dan Open Office. Sekadar untuk mendapatkan pengalaman.



2 comments:

  1. pasal rehearsal langsuir tu kan?

    come on Dr. Ben, sharing is caring.. ;)

    ReplyDelete